Säffle SportfiskeFörening

Då ligger alla regler uppe och även lite kartor som visar dom olika zonerna. Dom hittas under respektive flik.

Senaste nytt

Styrelsen har tagit ett beslut i samråd med Länsstyrelsen att begränsa fisket i zon 2. Endast 10 kort per dag som endast säljs i fiske stugan men fortfarande gratis för barn. Även sträckan från slussen till isättningsrampen vid flå på gästhamns sidan råder det nu mera totalt fiskeförbud.

Från ock med måndag 3/7 kommer våra fiskevärdar finnas i våras stuga nere vid strömmen. Där kan man ställa frågor, boka fiskeplatser och köpa fiskekort. Stugan är bemannad alla dagar mellan 11.30 - 15.00. Under måndag - fredag så finns våra värdar på plats även efter 15.00 men kanske inte alltid i stugan. Då når man dom på 0702-27 26 30.

Nu går det även att köpa fiskekort för zon2 och zon3 på iFiske.se. Gå in och sök på Säffle så kommer det upp eller klicka på iFiske under snabblänkarna längre ner.

OBS! gäller endast från detta datum och den tiden, ej tidigare!!!!

För bokning av Plats 1-20 i zon 1 ring  070-227 26 30 mellan kl.11-15 från den 26 juni. OBS! endast betalning via Swish 1231336932. Ej kontant !!!

Nu finns även reglerna på engelska, arabiska och tyska under fliken Fiskeregler

#   Vi kommer att finnas med på Jakt & Fiske mässan den 8:e April nere på Medis i Säffle. Ni är välkomna ner och prata med oss och ställa frågor om det är något ni undrar över.

#  Säffles Sportfiskeförening och Säffle kommun bjuder in till informationsträff om de nya fiskereglerna i         Byälven.

Hösten 2016 fastställdes nya fiskeregler för gösfisket i Byälven och Säffles sportfiskeförening vill informera om de nya fiskereglerna och meddela om hur fisket får bedrivas under 2017 och framåt i tiden. Förutom Säffles sportfiskeförening kommer Säffle kommun, Länsstyrelsen Värmland, Säfflepolisen, Harefjorden Fiskevårdsområdesförening och Kustbevakningen att närvara och berätta om sitt arbete i Vänern och i Byälven.

Alla är hjärtligt välkomna till informationsträffen ingen föranmälning behövs

Plats: Medborgarhuset/Medis ( Magasinsgatan 2, 66180 Säffle)

Lokal:  Foajén

Datum: 4/5

Tid: kl 18-20

Säffle sportfiskeförening

# Information om Årsmöte och liknande hittas i kalendern

Uppdaterat 2017-07-03

Dagens datum

torsdag
Margareta, Greta

Vecka 29

Webbfråga

Vad tycker du om våran nya hemsida?

Besökare idag: 7
Denna månad: 286